|
|
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
     
§ 10.
- Ocenianiu podlegają:
a) osiągnięcia edukacyjne ucznia
b) zachowanie ucznia
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów
w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę.
- Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
- Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu :
1) Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz postępach w tym zakresie
2) Udzielanie pomocy uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
3) Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu
4) Dostarczanie rodzicom( prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji
o postępach, trudnościach w nauce i specjalnych uzdolnieniach ucznia
5) Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno
– wychowawczej.
§ 11 .
- Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczyciela wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych
2) ocenianie zachowania według kryteriów określonych w § 21 statutu
3) ocenianie bieżące zgodnie ze skalą przyjętą w § 16 statutu
4) ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania , według skali i form przyjętych w § 16 i § 21 statutu
5) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania , według skali o której mowa w § 16 ust.2 i § 21 ust. 2 statutu
6) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych i sprawdzających
7) warunki i tryb uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
8) warunki i sposoby przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom )
informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
§ 12 .
-
Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz
ich rodziców (prawnych opiekunów) o
a) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do
uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych
ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych
zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez
siebie programu nauczania
b) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów
c) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana roczna ( semestralna) ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych
2. Informacje o których mowa w ust. 1 tego paragrafu nauczyciele przekazują:
a) uczniom na pierwszych zajęciach w danym roku szkolnym, a informację o tym zapisują w dziennikach lekcyjnych
b) rodzicom (prawnym opiekunom) na pierwszym zebraniu klasowym nie póĽniej jednak niż do końca września danego roku szkolnego, a informację o tym odnotowuje wychowawca klasy w dzienniku lekcyjnym w rubryce „Spotkania z rodzicami”. Lista obecności rodziców oraz plan spotkania stanowią dokumentację wychowawcy klasy, która jest przechowywana do zakończenia etapu edukacyjnego.
c) Wymagania edukacyjne wraz ze sposobami sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów z poszczególnych przedmiotów są udostępniane uczniom i rodzicom (prawnym opiekunom) również w sekretariacie szkoły przez cały rok
3. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje
o warunkach, sposobie i kryteriach oceniania zachowania oraz
o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana roczna ocena
klasyfikacyjna zachowania:
a) uczniów na pierwszej godzinie do dyspozycji wychowawcy klasy w danym
roku szkolnym, a informację tę odnotowuje w dzienniku zajęć lekcyjnych,
b) rodziców (prawnych opiekunów) uczniów na pierwszym
zebraniu klasowym, a informację tę odnotowuje w dzienniku
zajęć lekcyjnych w dziale „Spotkania z rodzicami”.
Lista obecności wraz z planem spotkania stanowią dokumentację
wychowawcy klasy, która jest przechowywana do zakończenia
etapu edukacyjnego.
§ 13 .
-
Oceny są jawne zarówno dla ucznia,
jak i jego rodziców (opiekunów prawnych).
- Na wniosek ucznia lub jego rodziców
(opiekunów prawnych) sprawdzone i ocenione prace
pisemne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia
jest udostępniania uczniowi lub jego rodzicom
(opiekunom prawnym) w czasie spotkań indywidualnych
oraz konsultacji i wywiadówek zgodnie z przyjętym
harmonogramem podanym do wiadomości rodziców na
pierwszym zebraniu klasowym
.
-
Nauczyciel informuje ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów)
o uzyskanych ocenach bieżących:
1) poprzez wpis do zeszytu lekcyjnego.
Oceny te powinny być podpisane przez rodzica
( prawnego opiekuna) dziecka.
2)
W czasie wywiadówek poprzez przekazanie rodzicom
(prawnym opiekunom) kartek z wpisanymi
ocenami bieżącymi ucznia z poszczególnych przedmiotów
3) W czasie rozmów indywidualnych rodzicami
( opiekunami prawnymi)
§ 14 .
-
Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie
pisemnej opinii publicznej poradni psychologiczno-
pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej,
dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa
w § 11 ust. 1 do indywidualnych potrzeb
psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego
stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub
specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające
sprostanie tym wymaganiom.
-
Dostosowanie wymagań edukacyjnych, o
których mowa w § 11 ust. 1 do indywidualnych
potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności
w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
następuje także na podstawie opinii niepublicznej poradni psychologiczno
– pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej,
o której mowa w art. 71 b ustawy z dnia 7 września 1999r. o systemie
oświaty, zwanej dalej ustawą z zastrzeżeniem
ustępu 1 b.
- W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania
dostosowanie wymagań edukacyjnych, o których mowa w
§ 11 ust. 1 do indywidualnych potrzeb psychofizycznych
i edukacyjnych ucznia może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
- Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego,
techniki , sztuki, należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek
wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków
wynikających ze specyfiki tych zajęć.
§ 15 .
-
Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć wychowania fizycznego,
informatyki na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach
uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza
oraz na czas określony w tej opinii.
-
W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć wych-fiz. informatyki
w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny
klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.
§ 16 .
-
W klasach IV – VI ustala się następującą
skalę oceniania klasyfikacji śródrocznej
i rocznej
st. celujący
- 6
st. bardzo dobry - 5
st. dobry - 4
st. dostateczny - 3
st. dopuszczający - 2
st. niedostateczny - 1
- Ocena za drugi semestr jest oceną roczną .
- Oceny bieżące w klasach IV-VI są następujące:
celujący
bardzo dobry +
bardzo dobry
dobry +
dobry
dostateczny +
dostateczny
dopuszczający +
dopuszczający
niedostateczny
- Dopuszcza się stosowanie „+” i „ • ”
jako informacji o pozytywach i negatywach.
§ 17 .
-
Ocenę celującą otrzymuje uczeń który:
a) posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program
nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne
uzdolnienia, oraz
b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania tej klasy, lub
c) osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.
- Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń który:
a) opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotów danej klasie, oraz
b) sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie
problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi
zastosować posiadana wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów
w nowych sytuacjach,
- Ocenę dobry otrzymuje uczeń który:
a) nie opanował w pełni wiadomości określonych
programem nauczania w danej klasie, ale poprawnie je
stosuje, rozwiązuje ( wykonuje ) samodzielnie typowe
zadania teoretyczne lub praktyczne.
- Ocenę dostateczny otrzymuje uczeń który:
a) nie opanował w pełni wiadomości
określonych programem nauczania w danej klasie,
ale rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne
lub praktyczne o średnim stopniu trudności.
- Ocenę dopuszczający otrzymuje uczeń który:
a) nie opanował w pełni wiadomości określonych
programem nauczania w danej klasie, ale rozwiązuje (wykonuje
) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o niewielkim stopniu trudności.
- Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń , który:
a) nie opanował wiadomości i umiejętności określonych
programem nauczania w danej klasie a braki w wiadomościach
i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z
tego przedmiotu, oraz
b) nie jest w stanie rozwiązać
( wykonać) zadań o niewielkim ( elementarnym) stopniu
trudności mimo pomocy udzielanej przez nauczyciela
.
- Znak „+” przy stopniach
od dopuszczającego do bardzo dobry stosuje się jako
zachęta dla ucznia który wykazał się dużą pracą mimo małych możliwości
i zdolności.
-
W klasach I - III ocena ma charakter opisowy i dotyczy nie tylko postępów w nauce,
ale
ogólnego poziomu rozwoju konkretnego dziecka.
Ocenianie bieżące – stosujemy podczas każdego zajęcia
eksponujemy osiągnięcia indywidualne dziecka.
W pierwszym semestrze klasy pierwszej stosujemy stemple,
które obok określeń: wspaniale, bardzo dobrze, ładnie, postaraj
się, pomyśl, pracuj więcej, przedstawiają adekwatny do określenia
obrazek (słońce bez chmurki i chmurką przesłaniającą je w różnych stadiach)
.
Od drugiego semestru klasy pierwszej obok oceny werbalnej stosujemy
oceny cyfrowe:
6 – wspaniale, 5 –
bardzo dobrze, 4 –ładnie, 3 –postaraj się,
2 – słabo, 1 –spróbuj jeszcze raz.
Dokumentację oceny dokonuje się w dzienniku lekcyjnym, zeszytach,
kartach pracy za pomocą skali cyfrowej:
6,5,4,3,2,1.
Ocena z religii w kl. I - III jest wyrażana cyfrą, zgodnie z
odrębnymi przepisami oraz zgodnie ze skalą, o której mowa w §
16 statutu.
§ 18 .
-
Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ucznia uwzględnia w
szczególności:
1) wywiązywanie się z obowiązków określonych w §
statutu,
2) postępowanie zgodne z dobrem
społeczności szkolnej,
3) dbałość o honor i
tradycje szkoły,
4) dbałość o piękno mowy
ojczystej,
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie
własne oraz innych osób,
6) godne, kulturalne zachowanie
się we szkole i poza nią,
7)
okazywanie szacunku innym osobom.
-
Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ucznia ustala
się według
Skali:
1) wzorowe – wz.
2)
bardzo dobre – bdb.
3) dobre - db.
4) poprawne – pop.
5) nieodpowiednie
– ndp
6) naganne - ng
Kryteria szczegółowe
ustalania oceny z zachowania:
-
Ocenę wzorową otrzymuje uczeń , który:
a)
Wzorowo spełnia wszystkie wymagania szkolne, jes
t pozytywnym wzorem do naśladowania dla innych
uczniów w szkole i w środowisku.
b)
Na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec
wszystkich pracowników szkoły
uczniów,
a także w swoim otoczeniu i prezentuje taką postawę
na wszystkich zajęciach organizowanych przez szkołę
.
c) Wykazuje dużą inicjatywę w pracy na rzecz klasy,
szkoły i środowiska.
d) Nosi stroje i ubiory zgodnie
z normami obyczajowymi i przepisami Statutu Szkoły
(patrz
: Prawa i obowiązki ucznia ).
e) Jest pilny w nauce
i sumienny w pełnieniu obowiązków powierzonych mu przez
nauczycieli.
f) Systematycznie uczęszcza do szkoły i
dostarcza usprawiedliwienia wszystkich nie-
obecności w terminie
wyznaczonym przez wychowawcę.
g) Nie spóĽnia się na
swoje pierwsze zajęcia danego dnia, a tym bardziej na kolejne
godziny lekcyjne ( w semestrze ma nie więcej niż 3 usprawiedliwione spóźnienia
na pierwszą godz. lekcyjną).
h)
Dąży do rozwijania własnych zainteresowań i zdolności na
miarę możliwości stwarzanych przez szkołę.
i)
Szanuje podręczniki, mienie szkolne i społeczne oraz mienie
kolegów.
j) Dba o zdrowie i higienę swoją, innych
oraz otoczenia.
k) Nie ulega
nałogom (palenia tytoniu, picia alkoholu, używania narkotyków
i środków
odurzających oraz szkodliwych dla zdrowia).
l)
Nie używa nigdy wulgarnego słownictwa.
ł)
Zawsze chodzi we właściwym obuwiu na terenie szkoły
(patrz: Regulamin Szkoły).
- Ocenę bardzo dobrą , otrzymuje uczeń, który:
a) Bardzo dobrze spełnia wszystkie szkolne wymagania
i jest systematyczny w nauce.
b) Na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec
wszystkich pracowników szkoły
i uczniów na wszystkich
zajęciach organizowanych przez szkołę.
c) Chętnie bierze udział w pracach na rzecz klasy,
szkoły i środowiska.
d) Nosi stroje i ubiory zgodnie z normami
obyczajowymi i przepisami Statutu Szkoły.
e) Dokładnie spełnia wszystkie funkcje i
wywiązuje się z zadań powierzonych mu przez
nauczyciel
.
f) Systematycznie uczęszcza do szkoły i wszystkie nieobecności
ma usprawiedliwione
w terminie wyznaczonym przez wychowawcę.
g) Nie spóźnia się na zajęcia ( ma w semestrze nie więcej niż
3 spóźnienia i to tylko na swoje pierwsze zajęcia lekcyjne).
h) Szanuje podręczniki, mienie szkolne i
społeczne oraz mienie kolegów
i) Dba o zdrowie i higienę swoją
, innych i otoczenia.
j) Nie ulega nałogom (patrz: pkt. 1 lit. k.).
k) Nie używa wulgarnego słownictwa.
W semestrze nie może otrzymać więcej niż 3
uwagi o braku zmiany obuwia na szkolne.
- Ocenę dobrą , otrzymuje uczeń, który:
a) Dobrze spełnia wszystkie szkolne wymagania i
jest systematyczny w nauce.
b) Na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec
wszystkich pracowników szkoły
uczniów na wszystkich zajęciach organizowanych przez szkołę.
c) Chętnie bierze udział w pracach na rzecz klasy, szkoły i środowiska.
d) Nosi stroje i ubiory zgodnie z normami obyczajowymi i przepisami Statutu Szkoły.
e) Dokładnie spełnia wszystkie funkcje i wywiązuje się z zadań powierzonych mu przez
nauczycieli.
f) Systematycznie uczęszcza do szkoły i wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione
w terminie wyznaczonym przez wychowawcę.
g) Nie spóĽnia się na zajęcia ( ma w semestrze nie więcej niż 5 spóĽnień i to tylko na swoje pierwsze zajęcia lekcyjne).
h) Szanuje podręczniki, mienie szkolne i społeczne oraz mienie kolegów
i) Dba o zdrowie i higienę swoją , innych i otoczenia.
j) Nie ulega nałogom (patrz: pkt. 1 lit. k.).
k) Nie używa wulgarnego słownictwa.
l) W semestrze nie może otrzymać więcej niż 5 uwag o braku zmiany obuwia na szkolne.
- Ocenę poprawną, otrzymuje uczeń który:
a) Dobrze wywiązuje się z obowiązków ucznia zgodnie z Statutem Szkoły.
b) Cechuje go kultura osobista i
kultura zachowania wobec osób dorosłych i kolegów.
c) Pracuje w szkole na miarę swoich możliwości i warunków.
d) Szanuje podręczniki, mienie szkolne i społeczne oraz mienie kolegów.
e) Przestrzega zasad zdrowia, higieny i estetyki osobistej oraz najbliższego otoczenia
(czystość, stosowny strój, niestosowanie makijażu).
f) Nie ulega nałogom i nie namawia do nich kolegów.
g) Nie prowokuje kłótni konfliktów i bójek.
h) Nie znęca się fizycznie lub psychicznie nad słabszymi.
i) W semestrze nie spóĽnił się na zajęcia więcej niż 9 razy.
j) W semestrze ma nie więcej niż 7 nieusprawiedliwionych nieobecności.
k) W ciągu semestru otrzymał nie więcej niż 5 uwag o niezmienianiu obuwia na szkolne oraz nie więcej niż 10 pisemnych uwag o niewłaściwym zachowaniu.
l) Wykazuje chęć współpracy z wychowawcą.
- Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:
a) Nie wywiązuje się z obowiązków ucznia zgodnie z Statutem Szkoły.
b) Ma lekceważący stosunek do pracowników szkoły.
c) Znęca się fizycznie lub psychicznie nad słabszymi.
d) Nie przestrzega zasad czystości, higieny i estetyki osobistej i otoczenia.
e) Nie przestrzega stroju galowego i
zasad właściwego zachowania na uroczystościach i
imprezach organizowanych przez szkołę.
f) Nie pracuje na miarę swoich możliwości i warunków.
g) Nie wykazuje chęci współpracy z wychowawcą.
h) W semestrze spóĽnił się na zajęcia więcej niż 9 razy.
i) W semestrze ma więcej niż 7 godzin nieusprawiedliwionych nieobecności
j) Wdaje się w bójki i konflikty.
k)
Niszczy podręczniki, mienie szkolne i społeczne
oraz swoich mienie kolegów.
l) Stosuje szantaż lub zastraszanie.
m) Ulega nałogom.
n) Bardzo często nie zmienia obuwia na szkolne.
- Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który:
a) Nie wywiązuje się z obowiązków ucznia zgodnie z Statutem Szkoły.
b) Ma lekceważący stosunek do pracowników szkoły.
c) Znęca się fizycznie lub psychicznie nad słabszymi.
d) Nie przestrzega zasad czystości, higieny i estetyki osobistej i otoczenia.
e) Nie przestrzega stroju galowego i zasad właściwego zachowania na uroczystościach
i imprezach organizowanych przez szkołę.
f) Nie pracuje na miarę swoich
możliwości i warunków.
g) Nie wykazuje chęci współpracy z wychowawcą.
h) W semestrze spóĽnił się na zajęcia więcej niż 15 razy.
i) Nie przychodzi na lekcje - wagaruje
j) Wdaje się w bójki , często prowokuje kłótnie i konflikty.
k) Niszczy podręczniki, mienie szkolne i społeczne
oraz swoich mienie kolegów.
l) Stosuje szantaż lub zastraszanie.
ł) Działa w nieformalnych grupach takich jak
bandy młodzieżowe, gangi, sekty.
m) Ulega nałogom i namawia do tego innych.
n) Ma na swoim koncie czyny przestępcze.
- Ocena z zachowania , zgodnie z przepisami , nie może mieć
wpływu na stopnie z przedmiotów nauczania , promocję i ukończenie szkoły.
- Decyzję o ocenie z zachowania podejmuje wychowawca
klasy po:
1) zasięgnięciu ustnej opinii innych nauczycieli uczących w
danym oddziale w czasie
spotkania tego zespołu nie później jednak niż
3 dni przed ustaleniem oceny.
2) zasięgnięciu opinii właściwego zespołu klasowego oraz ucznia w formie
ustnej na godzinie do dyspozycji wychowawcy, nie póĽniej niż tydzień przed
konferencją klasyfikacyjną
- Ocena ustalona przez
wychowawcę jest ostateczna jeżeli została ustalona
z uwzględnieniem zapisów ust. 8 tego paragrafu i paragrafów 12,
13, 17.
§ 19 .
-
Uczeń może poprawić ocenę bieżącą za zgodą
nauczyciela przedmiotu, w terminie
i formie określonej przez
tego nauczyciela, nie póĽniej jednak niż w ciągu 10 dni od
dnia otrzymania oceny, którą chce poprawić.
- Całolekcyjne formy oceniania takie jak : prace klasowe,
sprawdziany, testy, obejmujące duży zakres treści programowych,
nauczyciele zapowiadają nie póĽniej niż tydzień przed zaplanowanym
terminem. Wciągu tygodnia w danym oddziale można przeprowadzić tylko
trzy tego typu sprawdziany, nie więcej niż jeden dziennie.
- Wszystkie pisemne formy sprawdzania wiedzy powinny być
poprawione i oddane uczniom w ciągu 14 dni od napisania.
- Nauczyciel ocenia uczniów w ciągu całego semestru, stosując
różne formy oceniania bieżącego (kartkówka, klasówka, praca domowa,
wypowiedź ustna, praca w grupie, efekty pracy ucznia, prace manualne).
- Po usprawiedliwionej nieobecności na zajęciach uczeń może, być nie przygotowany do zajęć w pierwszym dniu pobytu w szkole po nieobecności. Obowiązkiem ucznia jest uzupełnienie braków w terminie określonym przez nauczyciela.
- Minimalna liczba ocen cząstkowych w ciągu półrocza na podstawie których ustala się przewidywane oceny i wystawia oceny klasyfikacyjne nie powinna być mniejsza niż 3.
- Nie ocenia się uczniów na drugi dzień po powrocie z wycieczki szkolnej całodniowej lub kilkudniowej
§ 20 .
-
Rok szkolny dzieli się na dwa półrocza:
a) I trwa od dnia rozpoczęcia roku szkolnego aż do ostatniego dnia stycznia.
b) II trwa od pierwszego dnia zajęć po feriach zimowych aż do ostatniego dnia
wakacji letnich.
- Klasyfikowanie śródroczne
przeprowadza się na koniec pierwszego półrocza, nie
później jednak
niż w ostatnim dniu zajęć przed feriami zimowymi. Klasyfikowanie
roczne przeprowadza się na koniec roku szkolnego nie później jednak niż w ostatnim
dniu przed feriami letnimi.
- Klasyfikowanie roczne w
klasach I-III polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w
danym roku szkolnym i ustaleniu jednej oceny klasyfikacyjnej
oraz oceny z zachowania . Oceny te są opisowe. Zgodnie z § 21
ust.3 i § 22 ust. 4 w przypadku zdobycia przez dziecko
wiadomości i umiejętności przynajmniej na poziomie koniecznym
do dalszego kontynuowania nauki, roczną ocenę opisową
uzupełnia klauzula „pozytywna”.
- Klasyfikowanie roczne w klasach IV-VI polega
na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych określonych w
szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych
oraz ocen ze sprawowania według skali, o której mowa w §
16
ust. 1. § 18 ust. 2.statutu.
-
Oceny śródroczne z przedmiotów realizowanych zgodnie ze szkolnym
planem nauczania tylko do półrocza danego roku szkolnego
są ocenami rocznymi z tego przedmiotu.
- Oceny końcoworoczne z przedmiotów realizowanych
zgodnie z planem nauczania tylko w klasach programowo niższych
są ocenami rocznymi z tego przedmiotu
na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
- Przed końcoworocznym posiedzeniem klasyfikacyjnym
Rady Pedagogicznej poszczególni nauczyciele są zobowiązani
poinformować ucznia i jego rodziców
o przewidywanych
dla niego ocenach klasyfikacyjnych na tydzień przed konferencją klasyfikacyjną
wpisując proponowaną ocenę do zeszytu przedmiotowego ucznia.
Na następnych zajęciach nauczyciele sprawdzają podpis rodzica
pod informacją.
- Wychowawca klasy informuje
rodzica ucznia zagrożonego oceną niedostateczną i ewentualnym nie
promowaniem do klasy następnej na miesiąc przed konferencją klasyfikacyjną
. Informację przesyła pocztą.
- Ustalona przez nauczyciela
niedostateczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko w wyniku
egzaminu poprawkowego.
§ 21 .
-
Roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych
i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne
zajęcia edukacyjne lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach ( np. długotrwałej
choroby nauczyciela ) inny, wyznaczony przez dyrektora szkoły nauczyciel, a ocenę
z zachowania – wychowawca klasy .
- Uczeń ma prawo do składania egzaminu sprawdzającego,
jeżeli ustalona przez nauczyciela ocena klasyfikacyjna, jest jego zdaniem
lub jego rodziców (opiekunów prawnych) zaniżona.
- Egzamin sprawdzający przeprowadza się na pisemną prośbę ucznia lub jego rodzica, złożona do dyrektora szkoły nie póĽniej jednak niż na tydzień przed zakończeniem zajęć edukacyjnych w danym semestrze roku szkolnego. Termin przeprowadzenia egzaminu ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami ucznia, przy czym nie może to być termin póĽniejszy niż przedostatni dzień zajęć edukacyjnych w danym semestrze, roku szkolnym.
- Przyjmuje się dokumentowanie oraz tryb składania egzaminu sprawdzającego właściwy dla egzaminu poprawkowego.
§ 22 .
-
Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwia lub utrudnia kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej , szkoła powinna w miarę możliwości stworzyć uczniowi szansę uzupełnienia braków poprzez:
- umożliwienie udziału w zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych,
- udzielenie pomocy przez nauczyciela uczącego, w zaplanowaniu własnego uczenia się, podzielenia materiału do uzupełnienia na części,
- zorganizowanie (przez wychowawcę) pomocy koleżeńskiej.
§ 23 .
-
Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich
zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny
klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych
przekraczających połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym
planie nauczania.
- Uczeń nie klasyfikowany z powodu
usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
- Na prośbę ucznia nie klasyfikowanego z powodu
nieusprawiedliwionej nieobecności lub na prośbę jego rodziców Rada
Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
- Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący na podstawie
odmiennych przepisów indywidualny tok lub program nauki oraz uczeń
spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą.
- Tryb przeprowadzenia egzaminu klasyfikacyjnego przyjmuje się taki
jak w przypadku egzaminu poprawkowego.
-
Egzamin klasyfikacyjny z plastyki, muzyki, techniki, informatyki i wychowania
fizycznego ma przede wszystkim formę zadań praktycznych.
- Termin egzaminu klasyfikacyjnego wyznacza dyrektor
szkoły w porozumieniu z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne,
uczniem oraz jego rodzicami.
W przypadku ucznia nie klasyfikowanego
w klasyfikacji końcoworocznej, egzamin
klasyfikacyjny przeprowadza
się przed rozpoczęciem następnego roku szkolnego z
zastrzeżeniem podpunktu a).
a)
Termin egzaminu klasyfikacyjnego ucznia kl. VI. powinien być
tak ustalony, aby uczeń mógł przystąpić do sprawdzianu przed
31 sierpnia.
§ 24 .
-
Uczeń klasy I –
III otrzymuje promocję do klasy następnej jeżeli jego osiągnięcia
edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.
- Począwszy od klasy IV uczeń otrzymuje promocję do
klasy programowo wyższej, jeżeli
ze wszystkich zajęć
edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania z
uwzględnieniem §§ 16 i 18, uzyskał oceny
klasyfikacyjne końcoworoczne wyższe od
stopnia niedostatecznego oraz zaliczenie ścieżek edukacyjnych z zastrzeżeniem
§ 27
ust. 9.
- Uczeń który nie spełnił warunków
określonych w ust. 1 lub 2, nie otrzymuje promocji
i powtarza tę samą klasę, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Ucznia kl. I –III można pozostawić w tej samej klasie
tylko w wyjątkowych wypadkach,
uzasadnionych opinią wydaną
przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-
pedagogiczną albo inną publiczną poradnię specjalistyczną oraz
w porozumieniu z
rodzicami ( prawnymi opiekunami) ucznia.
Dostarczenie przez rodziców opinii do szkoły
jest równoznaczne z ich zgodą.
W przypadku braku zgody rodziców na pozostawienie
ucznia w tej samej klasie, są oni obowiązani podpisać
stosowne oświadczenie.
- Uczeń, który został zakwalifikowany do
kształcenia specjalnego i ma co najmniej roczne
opóźnienie w realizacji
programu nauczania, a który w szkole podstawowej specjalnej
uzyskuje oceny uznane za pozytywne zgodnie z wewnątrzszkolnym
systemem oceniania
ze wszystkich zajęć edukacyjnych oraz rokuje
opanowanie w jednym roku szkolnym
programu dwóch klas, może
być promowany uchwałą Rady Pedagogicznej do klasy
programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego.
- Począwszy od kl. IV uczeń otrzymuje promocję z wyróżnieniem
jeżeli spełnia
następujące warunki :
- Średnia ocen z wszystkich
przedmiotów nauczanych w danym oddziale przekracza 4,75
-
Ocena z zachowania jest co najmniej dobra.
-
Oceny z poszczególnych przedmiotów są co najmniej dobre
- Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu
wojewódzkim otrzymują z danych zajęć
edukacyjnych celującą roczną ocenę klasyfikacyjną
- Uczniowie którzy w klasyfikacji końcoworocznej
otrzymali świadectwo z
wyróżnieniem lub wykazali się szczególną
aktywnością społeczną i zaangażowaniem na
rzecz szkoły ( zawody sportowe , konkursy )
uhonorowani zostają nagrodami
książkowymi.
- Wszyscy uczniowie oddziału „0”
otrzymują dyplom ukończenia Oddziału
Przedszkolnego.
§ 25 .
-
Począwszy od klasy IV, z wyjątkiem
klasy VI , uczeń, który w wyniku końcoworocznej klasyfikacji
uzyskał ocenę niedostateczną z jednych zajęć edukacyjnych,
może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych
przypadkach Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę
na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych.
-
Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej i ustnej, z wyjątkiem
egzaminu z sztuki, informatyki, techniki oraz wychowania fizycznego,
z których egzamin powinien mieć przede wszystkim formę ćwiczeń
praktycznych.
- Termin egzaminu poprawkowego
wyznacza dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu ferii letnich.
- Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez
dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzi:
- Dyrektor szkoły jako
przewodniczący
- Nauczyciel prowadzący dane
zajęcia edukacyjne- jako egzaminujący,
-
Nauczyciel prowadzący takie same zajęcia lub pokrewne –
jako członek.
- Nauczyciel, o którym mowa w
ust. 4 pkt. 2 może być zwolniony z udziału w pracy
komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych
przypadkach. W
takiej sytuacji dyrektor szkoły powołuje jako
osobę egzaminującą innego nauczyciela
prowadzącego takie
same lub pokrewne zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie
nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje za zgodą
dyrektora tej szkoły.
- Z przeprowadzonego
egzaminu sporządza się protokół zawierający :
-
Skład komisji,
- Termin egzaminu
-
Pytania egzaminacyjne,
- Wynik egzaminu
-
Ocenę ustaloną przez komisję
Do protokółu dołącza się
pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach
ucznia.
- Uczeń który z przyczyn losowych nie
przystąpi do egzaminu w wyznaczonym terminie,
może
do niego przystąpić w dodatkowym wyznaczonym przez
dyrektora szkoły.
-
Uczeń który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie
otrzymuje promocji i powtarza klasę z zastrzeżeniem ust. 9.
- Uwzględniając możliwości edukacyjne
ucznia Rada Pedagogiczna może raz w ciągu danego etapu
edukacyjnego promować warunkowo ucznia, który nie zdał egzaminu
poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych.
§ 26 .
-
Uczeń kończy szkołę podstawową,
jeżeli na zakończenie klasy szóstej uzyskał oceny
klasyfikacyjne wyższe niż niedostateczne, ponadto
przystąpił do sprawdzianu, o którym
mówi § 27 ust. 1.
- Uczeń kończy szkołę podstawową z
wyróżnieniem jeżeli w wyniku klasyfikacji
końcowej, na którą składają się roczne oceny
klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć
edukacyjnych uzyskanych w klasie programowo
najwyższej oraz oceny klasyfikacyjne
z obowiązkowych zajęć edukacyjnych zakończonych
w klasach programowo niższych.
§ 27 .
-
Wewnątrzszkony System Oceniania podlega monitorowaniu
dwa razy w semestrze.
- Przeprowadza je dyrektor
szkoły w ramach planu nadzoru pedagogicznego
§ 10.
- Ocenianiu podlegają:
a) osiągnięcia edukacyjne ucznia
b) zachowanie ucznia
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów
w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę.
- Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
- Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu :
1) Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz postępach w tym zakresie
2) Udzielanie pomocy uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
3) Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu
4) Dostarczanie rodzicom( prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji
o postępach, trudnościach w nauce i specjalnych uzdolnieniach ucznia
5) Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno
– wychowawczej.
§ 11 .
- Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczyciela wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych
2) ocenianie zachowania według kryteriów określonych w § 21 statutu
3) ocenianie bieżące zgodnie ze skalą przyjętą w § 16 statutu
4) ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania , według skali i form przyjętych w § 16 i § 21 statutu
5) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania , według skali o której mowa w § 16 ust.2 i § 21 ust. 2 statutu
6) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych i sprawdzających
7) warunki i tryb uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
8) warunki i sposoby przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom )
informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
§ 12 .
-
Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz
ich rodziców (prawnych opiekunów) o
a) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do
uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych
ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych
zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez
siebie programu nauczania
b) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów
c) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana roczna ( semestralna) ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych
2. Informacje o których mowa w ust. 1 tego paragrafu nauczyciele przekazują:
a) uczniom na pierwszych zajęciach w danym roku szkolnym, a informację o tym zapisują w dziennikach lekcyjnych
b) rodzicom (prawnym opiekunom) na pierwszym zebraniu klasowym nie póĽniej jednak niż do końca września danego roku szkolnego, a informację o tym odnotowuje wychowawca klasy w dzienniku lekcyjnym w rubryce „Spotkania z rodzicami”. Lista obecności rodziców oraz plan spotkania stanowią dokumentację wychowawcy klasy, która jest przechowywana do zakończenia etapu edukacyjnego.
c) Wymagania edukacyjne wraz ze sposobami sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów z poszczególnych przedmiotów są udostępniane uczniom i rodzicom (prawnym opiekunom) również w sekretariacie szkoły przez cały rok
3. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje
o warunkach, sposobie i kryteriach oceniania zachowania oraz
o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana roczna ocena
klasyfikacyjna zachowania:
a) uczniów na pierwszej godzinie do dyspozycji wychowawcy klasy w danym
roku szkolnym, a informację tę odnotowuje w dzienniku zajęć lekcyjnych,
b) rodziców (prawnych opiekunów) uczniów na pierwszym
zebraniu klasowym, a informację tę odnotowuje w dzienniku
zajęć lekcyjnych w dziale „Spotkania z rodzicami”.
Lista obecności wraz z planem spotkania stanowią dokumentację
wychowawcy klasy, która jest przechowywana do zakończenia
etapu edukacyjnego.
§ 13 .
-
Oceny są jawne zarówno dla ucznia,
jak i jego rodziców (opiekunów prawnych).
- Na wniosek ucznia lub jego rodziców
(opiekunów prawnych) sprawdzone i ocenione prace
pisemne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia
jest udostępniania uczniowi lub jego rodzicom
(opiekunom prawnym) w czasie spotkań indywidualnych
oraz konsultacji i wywiadówek zgodnie z przyjętym
harmonogramem podanym do wiadomości rodziców na
pierwszym zebraniu klasowym
.
-
Nauczyciel informuje ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów)
o uzyskanych ocenach bieżących:
1) poprzez wpis do zeszytu lekcyjnego.
Oceny te powinny być podpisane przez rodzica
( prawnego opiekuna) dziecka.
2)
W czasie wywiadówek poprzez przekazanie rodzicom
(prawnym opiekunom) kartek z wpisanymi
ocenami bieżącymi ucznia z poszczególnych przedmiotów
3) W czasie rozmów indywidualnych rodzicami
( opiekunami prawnymi)
§ 14 .
-
Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie
pisemnej opinii publicznej poradni psychologiczno-
pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej,
dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa
w § 11 ust. 1 do indywidualnych potrzeb
psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego
stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub
specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające
sprostanie tym wymaganiom.
-
Dostosowanie wymagań edukacyjnych, o
których mowa w § 11 ust. 1 do indywidualnych
potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności
w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
następuje także na podstawie opinii niepublicznej poradni psychologiczno
– pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej,
o której mowa w art. 71 b ustawy z dnia 7 września 1999r. o systemie
oświaty, zwanej dalej ustawą z zastrzeżeniem
ustępu 1 b.
- W przypadku ucznia posiadającego orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania
dostosowanie wymagań edukacyjnych, o których mowa w
§ 11 ust. 1 do indywidualnych potrzeb psychofizycznych
i edukacyjnych ucznia może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
- Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego,
techniki , sztuki, należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek
wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków
wynikających ze specyfiki tych zajęć.
§ 15 .
-
Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć wychowania fizycznego,
informatyki na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach
uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza
oraz na czas określony w tej opinii.
-
W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć wych-fiz. informatyki
w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny
klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.
§ 16 .
-
W klasach IV – VI ustala się następującą
skalę oceniania klasyfikacji śródrocznej
i rocznej
st. celujący
- 6
st. bardzo dobry - 5
st. dobry - 4
st. dostateczny - 3
st. dopuszczający - 2
st. niedostateczny - 1
- Ocena za drugi semestr jest oceną roczną .
- Oceny bieżące w klasach IV-VI są następujące:
celujący
bardzo dobry +
bardzo dobry
dobry +
dobry
dostateczny +
dostateczny
dopuszczający +
dopuszczający
niedostateczny
- Dopuszcza się stosowanie „+” i „ • ”
jako informacji o pozytywach i negatywach.
§ 17 .
-
Ocenę celującą otrzymuje uczeń który:
a) posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program
nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne
uzdolnienia, oraz
b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania tej klasy, lub
c) osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.
- Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń który:
a) opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotów danej klasie, oraz
b) sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie
problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi
zastosować posiadana wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów
w nowych sytuacjach,
- Ocenę dobry otrzymuje uczeń który:
a) nie opanował w pełni wiadomości określonych
programem nauczania w danej klasie, ale poprawnie je
stosuje, rozwiązuje ( wykonuje ) samodzielnie typowe
zadania teoretyczne lub praktyczne.
- Ocenę dostateczny otrzymuje uczeń który:
a) nie opanował w pełni wiadomości
określonych programem nauczania w danej klasie,
ale rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne
lub praktyczne o średnim stopniu trudności.
- Ocenę dopuszczający otrzymuje uczeń który:
a) nie opanował w pełni wiadomości określonych
programem nauczania w danej klasie, ale rozwiązuje (wykonuje
) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o niewielkim stopniu trudności.
- Ocenę niedostateczny otrzymuje uczeń , który:
a) nie opanował wiadomości i umiejętności określonych
programem nauczania w danej klasie a braki w wiadomościach
i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z
tego przedmiotu, oraz
b) nie jest w stanie rozwiązać
( wykonać) zadań o niewielkim ( elementarnym) stopniu
trudności mimo pomocy udzielanej przez nauczyciela
.
- Znak „+” przy stopniach
od dopuszczającego do bardzo dobry stosuje się jako
zachęta dla ucznia który wykazał się dużą pracą mimo małych możliwości
i zdolności.
-
W klasach I - III ocena ma charakter opisowy i dotyczy nie tylko postępów w nauce,
ale
ogólnego poziomu rozwoju konkretnego dziecka.
Ocenianie bieżące – stosujemy podczas każdego zajęcia
eksponujemy osiągnięcia indywidualne dziecka.
W pierwszym semestrze klasy pierwszej stosujemy stemple,
które obok określeń: wspaniale, bardzo dobrze, ładnie, postaraj
się, pomyśl, pracuj więcej, przedstawiają adekwatny do określenia
obrazek (słońce bez chmurki i chmurką przesłaniającą je w różnych stadiach)
.
Od drugiego semestru klasy pierwszej obok oceny werbalnej stosujemy
oceny cyfrowe:
6 – wspaniale, 5 –
bardzo dobrze, 4 –ładnie, 3 –postaraj się,
2 – słabo, 1 –spróbuj jeszcze raz.
Dokumentację oceny dokonuje się w dzienniku lekcyjnym, zeszytach,
kartach pracy za pomocą skali cyfrowej:
6,5,4,3,2,1.
Ocena z religii w kl. I - III jest wyrażana cyfrą, zgodnie z
odrębnymi przepisami oraz zgodnie ze skalą, o której mowa w §
16 statutu.
§ 18 .
-
Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ucznia uwzględnia w
szczególności:
1) wywiązywanie się z obowiązków określonych w §
statutu,
2) postępowanie zgodne z dobrem
społeczności szkolnej,
3) dbałość o honor i
tradycje szkoły,
4) dbałość o piękno mowy
ojczystej,
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie
własne oraz innych osób,
6) godne, kulturalne zachowanie
się we szkole i poza nią,
7)
okazywanie szacunku innym osobom.
-
Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ucznia ustala
się według
Skali:
1) wzorowe – wz.
2)
bardzo dobre – bdb.
3) dobre - db.
4) poprawne – pop.
5) nieodpowiednie
– ndp
6) naganne - ng
Kryteria szczegółowe
ustalania oceny z zachowania:
-
Ocenę wzorową otrzymuje uczeń , który:
a)
Wzorowo spełnia wszystkie wymagania szkolne, jes
t pozytywnym wzorem do naśladowania dla innych
uczniów w szkole i w środowisku.
b)
Na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec
wszystkich pracowników szkoły
uczniów,
a także w swoim otoczeniu i prezentuje taką postawę
na wszystkich zajęciach organizowanych przez szkołę
.
c) Wykazuje dużą inicjatywę w pracy na rzecz klasy,
szkoły i środowiska.
d) Nosi stroje i ubiory zgodnie
z normami obyczajowymi i przepisami Statutu Szkoły
(patrz
: Prawa i obowiązki ucznia ).
e) Jest pilny w nauce
i sumienny w pełnieniu obowiązków powierzonych mu przez
nauczycieli.
f) Systematycznie uczęszcza do szkoły i
dostarcza usprawiedliwienia wszystkich nie-
obecności w terminie
wyznaczonym przez wychowawcę.
g) Nie spóĽnia się na
swoje pierwsze zajęcia danego dnia, a tym bardziej na kolejne
godziny lekcyjne ( w semestrze ma nie więcej niż 3 usprawiedliwione spóźnienia
na pierwszą godz. lekcyjną).
h)
Dąży do rozwijania własnych zainteresowań i zdolności na
miarę możliwości stwarzanych przez szkołę.
i)
Szanuje podręczniki, mienie szkolne i społeczne oraz mienie
kolegów.
j) Dba o zdrowie i higienę swoją, innych
oraz otoczenia.
k) Nie ulega
nałogom (palenia tytoniu, picia alkoholu, używania narkotyków
i środków
odurzających oraz szkodliwych dla zdrowia).
l)
Nie używa nigdy wulgarnego słownictwa.
ł)
Zawsze chodzi we właściwym obuwiu na terenie szkoły
(patrz: Regulamin Szkoły).
- Ocenę bardzo dobrą , otrzymuje uczeń, który:
a) Bardzo dobrze spełnia wszystkie szkolne wymagania
i jest systematyczny w nauce.
b) Na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec
wszystkich pracowników szkoły
i uczniów na wszystkich
zajęciach organizowanych przez szkołę.
c) Chętnie bierze udział w pracach na rzecz klasy,
szkoły i środowiska.
d) Nosi stroje i ubiory zgodnie z normami
obyczajowymi i przepisami Statutu Szkoły.
e) Dokładnie spełnia wszystkie funkcje i
wywiązuje się z zadań powierzonych mu przez
nauczyciel
.
f) Systematycznie uczęszcza do szkoły i wszystkie nieobecności
ma usprawiedliwione
w terminie wyznaczonym przez wychowawcę.
g) Nie spóźnia się na zajęcia ( ma w semestrze nie więcej niż
3 spóźnienia i to tylko na swoje pierwsze zajęcia lekcyjne).
h) Szanuje podręczniki, mienie szkolne i
społeczne oraz mienie kolegów
i) Dba o zdrowie i higienę swoją
, innych i otoczenia.
j) Nie ulega nałogom (patrz: pkt. 1 lit. k.).
k) Nie używa wulgarnego słownictwa.
W semestrze nie może otrzymać więcej niż 3
uwagi o braku zmiany obuwia na szkolne.
- Ocenę dobrą , otrzymuje uczeń, który:
a) Dobrze spełnia wszystkie szkolne wymagania i
jest systematyczny w nauce.
b) Na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec
wszystkich pracowników szkoły
uczniów na wszystkich zajęciach organizowanych przez szkołę.
c) Chętnie bierze udział w pracach na rzecz klasy, szkoły i środowiska.
d) Nosi stroje i ubiory zgodnie z normami obyczajowymi i przepisami Statutu Szkoły.
e) Dokładnie spełnia wszystkie funkcje i wywiązuje się z zadań powierzonych mu przez
nauczycieli.
f) Systematycznie uczęszcza do szkoły i wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione
w terminie wyznaczonym przez wychowawcę.
g) Nie spóĽnia się na zajęcia ( ma w semestrze nie więcej niż 5 spóĽnień i to tylko na swoje pierwsze zajęcia lekcyjne).
h) Szanuje podręczniki, mienie szkolne i społeczne oraz mienie kolegów
i) Dba o zdrowie i higienę swoją , innych i otoczenia.
j) Nie ulega nałogom (patrz: pkt. 1 lit. k.).
k) Nie używa wulgarnego słownictwa.
l) W semestrze nie może otrzymać więcej niż 5 uwag o braku zmiany obuwia na szkolne.
- Ocenę poprawną, otrzymuje uczeń który:
a) Dobrze wywiązuje się z obowiązków ucznia zgodnie z Statutem Szkoły.
b) Cechuje go kultura osobista i
kultura zachowania wobec osób dorosłych i kolegów.
c) Pracuje w szkole na miarę swoich możliwości i warunków.
d) Szanuje podręczniki, mienie szkolne i społeczne oraz mienie kolegów.
e) Przestrzega zasad zdrowia, higieny i estetyki osobistej oraz najbliższego otoczenia
(czystość, stosowny strój, niestosowanie makijażu).
f) Nie ulega nałogom i nie namawia do nich kolegów.
g) Nie prowokuje kłótni konfliktów i bójek.
h) Nie znęca się fizycznie lub psychicznie nad słabszymi.
i) W semestrze nie spóĽnił się na zajęcia więcej niż 9 razy.
j) W semestrze ma nie więcej niż 7 nieusprawiedliwionych nieobecności.
k) W ciągu semestru otrzymał nie więcej niż 5 uwag o niezmienianiu obuwia na szkolne oraz nie więcej niż 10 pisemnych uwag o niewłaściwym zachowaniu.
l) Wykazuje chęć współpracy z wychowawcą.
- Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:
a) Nie wywiązuje się z obowiązków ucznia zgodnie z Statutem Szkoły.
b) Ma lekceważący stosunek do pracowników szkoły.
c) Znęca się fizycznie lub psychicznie nad słabszymi.
d) Nie przestrzega zasad czystości, higieny i estetyki osobistej i otoczenia.
e) Nie przestrzega stroju galowego i
zasad właściwego zachowania na uroczystościach i
imprezach organizowanych przez szkołę.
f) Nie pracuje na miarę swoich możliwości i warunków.
g) Nie wykazuje chęci współpracy z wychowawcą.
h) W semestrze spóĽnił się na zajęcia więcej niż 9 razy.
i) W semestrze ma więcej niż 7 godzin nieusprawiedliwionych nieobecności
j) Wdaje się w bójki i konflikty.
k)
Niszczy podręczniki, mienie szkolne i społeczne
oraz swoich mienie kolegów.
l) Stosuje szantaż lub zastraszanie.
m) Ulega nałogom.
n) Bardzo często nie zmienia obuwia na szkolne.
- Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który:
a) Nie wywiązuje się z obowiązków ucznia zgodnie z Statutem Szkoły.
b) Ma lekceważący stosunek do pracowników szkoły.
c) Znęca się fizycznie lub psychicznie nad słabszymi.
d) Nie przestrzega zasad czystości, higieny i estetyki osobistej i otoczenia.
e) Nie przestrzega stroju galowego i zasad właściwego zachowania na uroczystościach
i imprezach organizowanych przez szkołę.
f) Nie pracuje na miarę swoich
możliwości i warunków.
g) Nie wykazuje chęci współpracy z wychowawcą.
h) W semestrze spóĽnił się na zajęcia więcej niż 15 razy.
i) Nie przychodzi na lekcje - wagaruje
j) Wdaje się w bójki , często prowokuje kłótnie i konflikty.
k) Niszczy podręczniki, mienie szkolne i społeczne
oraz swoich mienie kolegów.
l) Stosuje szantaż lub zastraszanie.
ł) Działa w nieformalnych grupach takich jak
bandy młodzieżowe, gangi, sekty.
m) Ulega nałogom i namawia do tego innych.
n) Ma na swoim koncie czyny przestępcze.
- Ocena z zachowania , zgodnie z przepisami , nie może mieć
wpływu na stopnie z przedmiotów nauczania , promocję i ukończenie szkoły.
- Decyzję o ocenie z zachowania podejmuje wychowawca
klasy po:
1) zasięgnięciu ustnej opinii innych nauczycieli uczących w
danym oddziale w czasie
spotkania tego zespołu nie później jednak niż
3 dni przed ustaleniem oceny.
2) zasięgnięciu opinii właściwego zespołu klasowego oraz ucznia w formie
ustnej na godzinie do dyspozycji wychowawcy, nie póĽniej niż tydzień przed
konferencją klasyfikacyjną
- Ocena ustalona przez
wychowawcę jest ostateczna jeżeli została ustalona
z uwzględnieniem zapisów ust. 8 tego paragrafu i paragrafów 12,
13, 17.
§ 19 .
-
Uczeń może poprawić ocenę bieżącą za zgodą
nauczyciela przedmiotu, w terminie
i formie określonej przez
tego nauczyciela, nie póĽniej jednak niż w ciągu 10 dni od
dnia otrzymania oceny, którą chce poprawić.
- Całolekcyjne formy oceniania takie jak : prace klasowe,
sprawdziany, testy, obejmujące duży zakres treści programowych,
nauczyciele zapowiadają nie póĽniej niż tydzień przed zaplanowanym
terminem. Wciągu tygodnia w danym oddziale można przeprowadzić tylko
trzy tego typu sprawdziany, nie więcej niż jeden dziennie.
- Wszystkie pisemne formy sprawdzania wiedzy powinny być
poprawione i oddane uczniom w ciągu 14 dni od napisania.
- Nauczyciel ocenia uczniów w ciągu całego semestru, stosując
różne formy oceniania bieżącego (kartkówka, klasówka, praca domowa,
wypowiedź ustna, praca w grupie, efekty pracy ucznia, prace manualne).
- Po usprawiedliwionej nieobecności na zajęciach uczeń może, być nie przygotowany do zajęć w pierwszym dniu pobytu w szkole po nieobecności. Obowiązkiem ucznia jest uzupełnienie braków w terminie określonym przez nauczyciela.
- Minimalna liczba ocen cząstkowych w ciągu półrocza na podstawie których ustala się przewidywane oceny i wystawia oceny klasyfikacyjne nie powinna być mniejsza niż 3.
- Nie ocenia się uczniów na drugi dzień po powrocie z wycieczki szkolnej całodniowej lub kilkudniowej
§ 20 .
-
Rok szkolny dzieli się na dwa półrocza:
a) I trwa od dnia rozpoczęcia roku szkolnego aż do ostatniego dnia stycznia.
b) II trwa od pierwszego dnia zajęć po feriach zimowych aż do ostatniego dnia
wakacji letnich.
- Klasyfikowanie śródroczne
przeprowadza się na koniec pierwszego półrocza, nie
później jednak
niż w ostatnim dniu zajęć przed feriami zimowymi. Klasyfikowanie
roczne przeprowadza się na koniec roku szkolnego nie później jednak niż w ostatnim
dniu przed feriami letnimi.
- Klasyfikowanie roczne w
klasach I-III polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w
danym roku szkolnym i ustaleniu jednej oceny klasyfikacyjnej
oraz oceny z zachowania . Oceny te są opisowe. Zgodnie z § 21
ust.3 i § 22 ust. 4 w przypadku zdobycia przez dziecko
wiadomości i umiejętności przynajmniej na poziomie koniecznym
do dalszego kontynuowania nauki, roczną ocenę opisową
uzupełnia klauzula „pozytywna”.
- Klasyfikowanie roczne w klasach IV-VI polega
na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych określonych w
szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych
oraz ocen ze sprawowania według skali, o której mowa w §
16
ust. 1. § 18 ust. 2.statutu.
-
Oceny śródroczne z przedmiotów realizowanych zgodnie ze szkolnym
planem nauczania tylko do półrocza danego roku szkolnego
są ocenami rocznymi z tego przedmiotu.
- Oceny końcoworoczne z przedmiotów realizowanych
zgodnie z planem nauczania tylko w klasach programowo niższych
są ocenami rocznymi z tego przedmiotu
na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
- Przed końcoworocznym posiedzeniem klasyfikacyjnym
Rady Pedagogicznej poszczególni nauczyciele są zobowiązani
poinformować ucznia i jego rodziców
o przewidywanych
dla niego ocenach klasyfikacyjnych na tydzień przed konferencją klasyfikacyjną
wpisując proponowaną ocenę do zeszytu przedmiotowego ucznia.
Na następnych zajęciach nauczyciele sprawdzają podpis rodzica
pod informacją.
- Wychowawca klasy informuje
rodzica ucznia zagrożonego oceną niedostateczną i ewentualnym nie
promowaniem do klasy następnej na miesiąc przed konferencją klasyfikacyjną
. Informację przesyła pocztą.
- Ustalona przez nauczyciela
niedostateczna ocena klasyfikacyjna może być zmieniona tylko w wyniku
egzaminu poprawkowego.
§ 21 .
-
Roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych
i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne
zajęcia edukacyjne lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach ( np. długotrwałej
choroby nauczyciela ) inny, wyznaczony przez dyrektora szkoły nauczyciel, a ocenę
z zachowania – wychowawca klasy .
- Uczeń ma prawo do składania egzaminu sprawdzającego,
jeżeli ustalona przez nauczyciela ocena klasyfikacyjna, jest jego zdaniem
lub jego rodziców (opiekunów prawnych) zaniżona.
- Egzamin sprawdzający przeprowadza się na pisemną prośbę ucznia lub jego rodzica, złożona do dyrektora szkoły nie póĽniej jednak niż na tydzień przed zakończeniem zajęć edukacyjnych w danym semestrze roku szkolnego. Termin przeprowadzenia egzaminu ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami ucznia, przy czym nie może to być termin póĽniejszy niż przedostatni dzień zajęć edukacyjnych w danym semestrze, roku szkolnym.
- Przyjmuje się dokumentowanie oraz tryb składania egzaminu sprawdzającego właściwy dla egzaminu poprawkowego.
§ 22 .
-
Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwia lub utrudnia kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej , szkoła powinna w miarę możliwości stworzyć uczniowi szansę uzupełnienia braków poprzez:
- umożliwienie udziału w zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych,
- udzielenie pomocy przez nauczyciela uczącego, w zaplanowaniu własnego uczenia się, podzielenia materiału do uzupełnienia na części,
- zorganizowanie (przez wychowawcę) pomocy koleżeńskiej.
§ 23 .
-
Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich
zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny
klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych
przekraczających połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym
planie nauczania.
- Uczeń nie klasyfikowany z powodu
usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
- Na prośbę ucznia nie klasyfikowanego z powodu
nieusprawiedliwionej nieobecności lub na prośbę jego rodziców Rada
Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
- Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący na podstawie
odmiennych przepisów indywidualny tok lub program nauki oraz uczeń
spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą.
- Tryb przeprowadzenia egzaminu klasyfikacyjnego przyjmuje się taki
jak w przypadku egzaminu poprawkowego.
-
Egzamin klasyfikacyjny z plastyki, muzyki, techniki, informatyki i wychowania
fizycznego ma przede wszystkim formę zadań praktycznych.
- Termin egzaminu klasyfikacyjnego wyznacza dyrektor
szkoły w porozumieniu z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne,
uczniem oraz jego rodzicami.
W przypadku ucznia nie klasyfikowanego
w klasyfikacji końcoworocznej, egzamin
klasyfikacyjny przeprowadza
się przed rozpoczęciem następnego roku szkolnego z
zastrzeżeniem podpunktu a).
a)
Termin egzaminu klasyfikacyjnego ucznia kl. VI. powinien być
tak ustalony, aby uczeń mógł przystąpić do sprawdzianu przed
31 sierpnia.
§ 24 .
-
Uczeń klasy I –
III otrzymuje promocję do klasy następnej jeżeli jego osiągnięcia
edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.
- Począwszy od klasy IV uczeń otrzymuje promocję do
klasy programowo wyższej, jeżeli
ze wszystkich zajęć
edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania z
uwzględnieniem §§ 16 i 18, uzyskał oceny
klasyfikacyjne końcoworoczne wyższe od
stopnia niedostatecznego oraz zaliczenie ścieżek edukacyjnych z zastrzeżeniem
§ 27
ust. 9.
- Uczeń który nie spełnił warunków
określonych w ust. 1 lub 2, nie otrzymuje promocji
i powtarza tę samą klasę, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Ucznia kl. I –III można pozostawić w tej samej klasie
tylko w wyjątkowych wypadkach,
uzasadnionych opinią wydaną
przez lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno-
pedagogiczną albo inną publiczną poradnię specjalistyczną oraz
w porozumieniu z
rodzicami ( prawnymi opiekunami) ucznia.
Dostarczenie przez rodziców opinii do szkoły
jest równoznaczne z ich zgodą.
W przypadku braku zgody rodziców na pozostawienie
ucznia w tej samej klasie, są oni obowiązani podpisać
stosowne oświadczenie.
- Uczeń, który został zakwalifikowany do
kształcenia specjalnego i ma co najmniej roczne
opóźnienie w realizacji
programu nauczania, a który w szkole podstawowej specjalnej
uzyskuje oceny uznane za pozytywne zgodnie z wewnątrzszkolnym
systemem oceniania
ze wszystkich zajęć edukacyjnych oraz rokuje
opanowanie w jednym roku szkolnym
programu dwóch klas, może
być promowany uchwałą Rady Pedagogicznej do klasy
programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego.
- Począwszy od kl. IV uczeń otrzymuje promocję z wyróżnieniem
jeżeli spełnia
następujące warunki :
- Średnia ocen z wszystkich
przedmiotów nauczanych w danym oddziale przekracza 4,75
-
Ocena z zachowania jest co najmniej dobra.
-
Oceny z poszczególnych przedmiotów są co najmniej dobre
- Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu
wojewódzkim otrzymują z danych zajęć
edukacyjnych celującą roczną ocenę klasyfikacyjną
- Uczniowie którzy w klasyfikacji końcoworocznej
otrzymali świadectwo z
wyróżnieniem lub wykazali się szczególną
aktywnością społeczną i zaangażowaniem na
rzecz szkoły ( zawody sportowe , konkursy )
uhonorowani zostają nagrodami
książkowymi.
- Wszyscy uczniowie oddziału „0”
otrzymują dyplom ukończenia Oddziału
Przedszkolnego.
§ 25 .
-
Począwszy od klasy IV, z wyjątkiem
klasy VI , uczeń, który w wyniku końcoworocznej klasyfikacji
uzyskał ocenę niedostateczną z jednych zajęć edukacyjnych,
może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych
przypadkach Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę
na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych.
-
Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej i ustnej, z wyjątkiem
egzaminu z sztuki, informatyki, techniki oraz wychowania fizycznego,
z których egzamin powinien mieć przede wszystkim formę ćwiczeń
praktycznych.
- Termin egzaminu poprawkowego
wyznacza dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu ferii letnich.
- Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez
dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzi:
- Dyrektor szkoły jako
przewodniczący
- Nauczyciel prowadzący dane
zajęcia edukacyjne- jako egzaminujący,
-
Nauczyciel prowadzący takie same zajęcia lub pokrewne –
jako członek.
- Nauczyciel, o którym mowa w
ust. 4 pkt. 2 może być zwolniony z udziału w pracy
komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych
przypadkach. W
takiej sytuacji dyrektor szkoły powołuje jako
osobę egzaminującą innego nauczyciela
prowadzącego takie
same lub pokrewne zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie
nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje za zgodą
dyrektora tej szkoły.
- Z przeprowadzonego
egzaminu sporządza się protokół zawierający :
-
Skład komisji,
- Termin egzaminu
-
Pytania egzaminacyjne,
- Wynik egzaminu
-
Ocenę ustaloną przez komisję
Do protokółu dołącza się
pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach
ucznia.
- Uczeń który z przyczyn losowych nie
przystąpi do egzaminu w wyznaczonym terminie,
może
do niego przystąpić w dodatkowym wyznaczonym przez
dyrektora szkoły.
-
Uczeń który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie
otrzymuje promocji i powtarza klasę z zastrzeżeniem ust. 9.
- Uwzględniając możliwości edukacyjne
ucznia Rada Pedagogiczna może raz w ciągu danego etapu
edukacyjnego promować warunkowo ucznia, który nie zdał egzaminu
poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych.
§ 26 .
-
Uczeń kończy szkołę podstawową,
jeżeli na zakończenie klasy szóstej uzyskał oceny
klasyfikacyjne wyższe niż niedostateczne, ponadto
przystąpił do sprawdzianu, o którym
mówi § 27 ust. 1.
- Uczeń kończy szkołę podstawową z
wyróżnieniem jeżeli w wyniku klasyfikacji
końcowej, na którą składają się roczne oceny
klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć
edukacyjnych uzyskanych w klasie programowo
najwyższej oraz oceny klasyfikacyjne
z obowiązkowych zajęć edukacyjnych zakończonych
w klasach programowo niższych.
§ 27 .
-
Wewnątrzszkony System Oceniania podlega monitorowaniu
dwa razy w semestrze.
- Przeprowadza je dyrektor
szkoły w ramach planu nadzoru pedagogicznego
|
|
|